In productia industriala, cantitatea de bunuri produse pentru anul in curs este cunoscuta anterior prin planul de productie pentru fiecare articol in parte. In mod corespunzator, achizitiile trebuie sa planifice comenzile pentru materii prime, materiale, componente, etc., in asa fel incat procesul de productie sa functioneze fara probleme, iar volumele prevazute sa poata fi fabricate conform planului. Rolul achizitiilor este sa asigure o aprovizionare optima a productiei avand in vedere ca supra-aprovizionarea va provoca cresterea costurilor cu stocurile, iar sub-aprovizionarea va periclita procesul de productie. Dimensionarea comenzilor este o sarcina cheie pe care departamentul de achizitii trebuie sa o rezolve in mod eficient.

Citește mai mult

Inainte sa vanda, fiecare companie cumpara. In functie de propriul domeniu de activitate, se cumpara materii prime, materiale, componente, utilaje, echipamente, produse sau servicii. De la masina de injectie pentru productie, la notebook-ul reprezentantului de vanzari si cafea pentru protocol, toate companiile, mici sau mari, din industrie, comert sau servicii deruleaza procese de cumparare denumite standardizat achizitii. Majoritatea companiilor, inainte de toate cele din industrie, au unificat, profesionalizat si eficientizat activitatea de achizitii si au creat departamente specializate. Motivatia principala a acestui proces de centralizare a rezultat din nevoia evidenta de optimizare a costurilor ca urmare a presiunii pietei.

Citește mai mult

Clientii si pietele se schimba, produsele si serviciile se schimba, concurenta si globalizarea exercita un impact masiv asupra preturilor intr-o lume in care cerintele de calitate si disponibilitate sunt mai mari de la o zi la alta, iar crizele tot mai frecvente cresc presiunea asupra profitului si dezvoltarii sanatoase a companiilor.

Ce este Analiza XYZ?

Analiza XYZ este un instrument statistico-matematic utilizat in achizitii pentru clasificarea stocurilor de marfa si materiale in functie de consum. Analiza XYZ este o extensie a analizei ABC si faciliteaza planificarea fluxurilor de marfa si materiale din cadrul companiei. Cu ajutorul acestui instrument activitatea companiei se poate optimiza prin reducerea unor costuri evitabile.

Citește mai mult

Multe companii vorbesc despre achizitii strategice, dar cele mai putine o practica cu adevarat. Orientarea strategica a activitatii de achizitii trebuie sa inceapa, inainte de orice, cu stabilirea obiectivului strategic si abia apoi sa defineasca pasii concreti si masurabili, precum si responsabilitatile individuale pentru atingerea obiectivului stabilit.

Citește mai mult

Dinamizarea pietelor,

dezvoltarea in ritm sustinut a tehnologiilor si reducerea gradului de integrare al productiei conduce la o nevoie acuta de reorientare a fiecarei companii catre cresterea competitivitatii, eliminarea risipei de resurse si sporirea reactivitatii pe piata.

Citește mai mult

Ce este Analiza ABC?

Analiza ABC este un instrument de analiza statistico-matematic pentru determinarea importantei diferitilor factori economici in cadrul companiei: marfa, servicii, clienti, stocuri, comenzi, livrari, etc.

Citește mai mult

Clientii si pietele se schimba

, produsele si serviciile se schimba, concurenta si globalizarea exercita un impact masiv asupra preturilor intr-o lume in care cerintele de calitate sunt mai mari de la o zi la alta

Citește mai mult

Sub presiunea stresului profesional sufera si viata noastra privata

. Stresul permanent poate duce la imbolnavire fizica si psihica – in cel mai rau caz chiar la burn-out.

Citește mai mult

Va preseaza mereu timpul?

Goniti de la o intalnire la alta? Agenda Dvs. este intr-un haos permanent? Nu gasiti niciodata timp pentru ceea ce vreti sa faceti? Orele suplimentare va coplesesc? Atunci va lipseste un management efectiv al timpului.

Citește mai mult